donderdag 9 oktober 2008

Vislasagne à la Oona


Eerst en vooral : dank aan Oona voor het prijsgeven van haar lekker recept. Ik heb het zelf nog niet klaargemaakt maar had de eer om ervan te proeven. Ik kan jullie garanderen : ik heb nog nooit zo'n lekkere vislasagne gegeten ! Het plaatje klopte : het presenteert héél mooi en de smaken zijn subliem.
Voor wie nog geen inspiratie heeft voor het komend weekend : ewel met dit receptje zul je scoren !

VISLASAGNE

Ingrediënten :
50 g vetstof
50 g bloem
2 uien + 2 teentjes look
2 preien + 200 g wortelen
2 dl visfumet (1/2 koffielepel visbouillonpoeder)
2 ½ dl room
1 dl witte wijn
2 dl kreeftensoep
400 g tongscharfilet + 200 g zalmfilet + scampi’s + handvol gepelde garnalen
15 lasagnevellen
200 g kaas
olijfolie
caeynnepeper, peper en zout, marjolein

Bereiding :
Reinig, was en snij de groenten.
Stoof de uien in olijfolie.
Voeg de andere groenten toe en kruid met peper en zout.
Snij de zalmfilet in dobbelsteentjes. Snij de tongscharfilet in de lengte doormidden.

Maak een roux van vetstof en bloem. Voeg de visfumet, kreeftensoep en room toe en breng aan de kook.
Breng op smaak met witte wijn, snuifje caeyennepeper, peper en zout.

Stel in een ingevette schotel de lasagne samen : begin met een laag lasagnevellen, daarop komt de helft van de groenten, dan de helft van de vis, en de saus.

Herhaal deze werkwijze en eindig met een laag lasagne en saus. Boven op de vis een handvol gepelde garnalen strooien.

Bestrooi met gemalen kaas.

Plaats de lasagne in een voorverwarmde oven van 200°C gedurende 45 minuten.

Smakelijk !
Bron : Oona

Wijntip : Hier smaakt een witte Pinot grigio of witte Verdicchio di Matelica heel lekker bij.
Tip : de lasagne kan een dag op voorhand klaargemaakt worden en kan 's anderendaags gewoon de oven in. Gemakkelijk hé?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag mamatje,
het was inderdaad hééél lekker.Emieltje heeft genoten van de cornflakes en limonade!!!het was
wel een smosboel maar kom.lieve
groetjes van je dochter (dat weet je hopelijk wel!!!)Eline!!!

Anoniem zei

De vislsagne was inderdaad heel lekker ,maar ik had geen honger meer omdat ik al te veel van die lekkere hapjes had gegeten.
groe(n)tjes van Laura
-xxx-

Anoniem zei

ziet er inderdaad lekker uit en niet moeilijk te maken ik probeer het zeker eens uit nog verder veel succes met al je recepten , en nu ga ik eens naar het blog van larsje groetjes uit mesen .

Kaat zei

Al jaren gebruik ik dit recept en krijg telkens de vraag: welk recept? Mag ik dit hebben?....
Mega lekker dus.
Een stille aanbidster van je lasagne.

Kaat zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.